وب سایت مرجعCOVID-19 ، برای مبتلایان به دیابت راه اندازی شد

3 ژوئن 2020 - با راه اندازی یک وب سایت جدید برای افراد مبتلا به دیابت بمنظور دسترسی به بهترین توصیه ها در مورد همه گیری COVID-19، "قدرت جامعه جهانی دیابت" تقویت گردید.

 وب سایتCoronavirusDiabetes.org ، توصیه هایی را در مورد بهترین راه های حفظ بهداشت دقیق شخصی، به حداقل رساندن تعامل فیزیکی با دیگران و کمک به کاهش خطرات سلامت برای بیماران مبتلا به دیابت هنگام حضور در جامعه به آنها و خانواده هایشان ارائه می دهد.

این سایت مرجع مرکزی، توسط اتحادJDRF-Beyond Type 1 ایجاد و توسط انجمن دیابت آمریکا، دانشکده پزشکی هاروارد و انجمن بین المللی دیابت Pediatric Adolescent (ISPAD) تأیید شده است.

مطالب این وب سایت به زبانهای انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و ترکی موجود است، این سایت اقداماتی را که باید برای فرد دیابتی مبتلا به کووید -19 انجام شود، داستانهای افراد مختلف در مورد نحوه ی مقابله ی آنها با این ویروس پس از ابتلا، و طیف وسیعی از ابزارها را برای نظارت بر افراد مبتلا به دیابت، ارائه می دهد. همچنین گرافیک ها و فیلم های موجود در این وب سایت قابل دانلود هستند و لینک هایی برای دسترسی به منابع دیگر نیز وجود دارد.

در بیانیه مشترک مدیرعاملان آرون کووالسکی و تام شر از اتحادJDRF-Beyond Type 1 ، گفته شده است: با شیوع جهانی کرونا ویروس جدید، چالش ها، ترس ها و ابهامات جدیدی بر نگرانی های قبلی بیماران دیابتی افزوده شد، ارائه ی توصیه های لازم به افراد مبتلا به دیابت و عزیزانشان بسیار مهم است. توصیه های ارائه شده در این وب سایت توسط برخی از معتبرترین متخصصان پزشکی در این زمینه تدوین شده اند. آنها معتقدند که "با هم ، می توانیم به قدرت جامعه جهانی دیابت بیافزاییم و به جلوگیری از شیوعCOVID-19  کمک کرده و جان افراد زیادی را نجات دهیم."

اتحاد JDRF-Beyond Type 1 که در سال 2019 تأسیس شده است، یک همکاری نوآورانه است که برای تقویت نقاط قوت هر یک از این سازمان ها و پشتیبانی بیشتر از افراد مبتلا به دیابت نوع 1 طراحی شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/june/covid-19-resource-website-launched-for-people-with-diabetes.html